Na de vakantie hebben we gewerkt rond het thema gevoelens.
We hebben geleerd om de vier gevoelens die het meest kunnen voorkomen bij de kleuters te onderscheiden , te bespreken, uit te leggen wanneer iemand zich boos , blij, verdrietig of bang kan voelen .
Het is zeer belangrijk dat kleuters over hun gevoelens kunnen praten .
Zo kunnen anderen rond de kleuter weten wat er in het kind omgaat en zo kan het kleutertje sneller geholpen worden ...
We hebben liedjes geleerd
BOOS
ALS IK BLIJ BEN...
IK BEN VANDAAG ZO VROLIJK...
versje aangeleerd
Kringgesprekken over de gevoelens ; BOOS - VERDRIETIG - BLIJ - BANG
We maakten een gevoelenskalender
Binnen dit thema was er reden om heel erg blij te zijn, want Marwa en Mahir kregen er een zusje bij ...
We hebben geleerd om de vier gevoelens die het meest kunnen voorkomen bij de kleuters te onderscheiden , te bespreken, uit te leggen wanneer iemand zich boos , blij, verdrietig of bang kan voelen .
Het is zeer belangrijk dat kleuters over hun gevoelens kunnen praten .
Zo kunnen anderen rond de kleuter weten wat er in het kind omgaat en zo kan het kleutertje sneller geholpen worden ...
We hebben liedjes geleerd
BOOS
ALS IK BLIJ BEN...
IK BEN VANDAAG ZO VROLIJK...
versje aangeleerd
Kringgesprekken over de gevoelens ; BOOS - VERDRIETIG - BLIJ - BANG
We maakten een gevoelenskalender
Binnen dit thema was er reden om heel erg blij te zijn, want Marwa en Mahir kregen er een zusje bij ...
Proficiat aan de ouders !!!!
...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten